تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۹۹۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان: تجربه‌اندوزی هدف اصلی ما در تورنمنت کافا بود  
 

 سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: هدف اصلی ما برای شرکت در تورنمنت کافا کسب تجربه بود تا با آمادگی بیشتری در رقابت‌های مقدماتی آسیا شرکت کنیم.

 عباس چمنیان روز یکشنبه در مراسم اختتامیه دوره مربیگری فوتبال درجه A آسیا که برای نخستین بار در خوزستان برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: این دوره از خردادماه شروع شد اما به دلیل حضورم در اردوهای تیم ملی نوجوانان و مسابقات کافا، با یک وقفه طولانی همراه بود. ۲۴ نفر از مربیان بااستعداد و باسابقه بسیار روشن در فوتبال کشور در این کلاس حضور داشته و توانستیم کار گروهی خوب را پیش ببریم.

وی حضور ۲۴ مربی بومی استان در این دوره مربیگری را یک اتفاق مثبت و آینده نگرانه در فوتبال خوزستان دانست و افزود: فکر می‌کنم برگزاری اینگونه دوره‌ها می‌تواند به آینده فوتبال خوزستان و حتی کشور کمک کند زیرا این استان همواره در فوتبال کشور تاثیرگذار است.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در ادامه به برنامه‌های استعدادیابی از سوی فدراسیون اشاره کرد و گفت: در فاز اول و در یک برنامه فشره، کار استعدادیابی در ۱۱ استان و از جمله خوزستان انجام شد همچنین در فاز دوم تاکنون ۶ استان را استعدادیابی کردیم.

وی افزود: با توجه به حضور ایران در تورنمنت کافا و از آنجا که این رقابت ها در انتهای مردادماه برگزار شد، سعی کردیم با برگزاری ۲ اردو تیم را به آمادگی اولیه رسانده و در این تورنمنت مهم شرکت کنیم.

چمنیان گفت: در تورنمنت کافا اتفاقات خوبی رخ داد و درس‌های لازم را گرفتیم. امیدواریم در فاصله باقیمانده تا شروع رقابت‌های مقدماتی آسیا که انتهای مهرماه برگزار می‌شود با برگزاری اردوهای داخلی و خارجی و هماهنگی بهتر بین بازیکنان، به هدفمان یعنی قهرمانی در گروه و رفتن به مرحله نهایی مسابقات برسیم.

وی افزود: کار در رده‌های پایه نیاز به زمان دارد و نمی توان در یک بازه زمانی کوتاه شاهد تیم بدون نقص بود. تیم ما دیر شکل گرفته و تا مسابقات آسیایی زمان بسیار کمی داریم اما با تمام وجود کار می‌کنیم تا این نقیصه برطرف شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: امروزه بر خلاف سال های گذشته، همه تیم‌های آسیایی حتی تیم‌های درجه ۲ و سه برنامه‌ریزی خوبی برای تیم‌های پایه انجام می‌دهند و امیدوارم ما هم در این مسیر بهتر از گذشته عمل کنیم.

دوره مربیگری فوتبال درجه A آسیا با حضور ۲۴ شرکت کننده از جمله حسین کعبی، علی بداوی و میثم سلیمانی سه بازیکن مطرح استان در اهواز برگزار و در پایان احکام شرکت‌کنندگان اهدا شد.

در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار خوزستانی در یک هزار و ۵۰۰ باشگاه به طور سازمان یافته به امر ورزش مشغول بوده که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار